Kendo Iaido Jodo Naginata


















Εξετάσεις Iaido



 

Πέμπτη, 18 Νοεμβρίου 2010

Iaido - Jodo Διεθνές Σεμινάριο & Εξετάσεις στη Θεσσαλονίκη

O "Αθλητικός Σύλλογος Ατραπός", υπό την αιγίδα της ΕΟΚΙΝ, διοργανώνει 3ήμερο Σεμινάριο και Εξετάσεις (6-1 kyu) για τις τέχνες του Iaido και του Jodo.

Στο σεμινάριο θα διδάξουν οι δάσκαλοι:
s. Dannecker Karl (Iaido 6 Dan, Jodo 6 Dan) και
s. Kogsuharov Ogi (Iaido 5 Dan, Jodo 4 Dan).

Θα παρευρεθούν αθλητές από την Γερμανία, Ουγγαρία, Βουλγαρία και Ελλάδα (Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Μυτιλήνη, Βόλο, Αθήνα).

Οι υποψήφιοι για εξετάσεις πρέπει να συμμετέχουν υποχρεωτικά στο σεμινάριο τουλάχιστον στις 2 από τις 3 ημέρες.

Ημερομηνίες διεξαγωγής
Παρασκευή 26 - Κυριακή 28 Νοεμβρίου 2010

Πρόγραμμα Σεμιναρίου 
Παρασκευή 26 Νοεμβρίου:  Iaido 19:30-21:00
                                              Jodo  21:00-22:30
Σάββατο 27 Νοεμβρίου:      Iaido 10:00-12:00 και 18:30-20:30
                                              Jodo  12:00-14:00 και 20:30-22:30
Κυριακή 28 Νοεμβρίου:       Iaido 10:00-12:00 και εξετάσεις kyu
                                              Jodo  12:00-14:00 και εξετάσεις kyu
Κατόπιν συνεννόησης με τους εκπαιδευτές, πιθανόν να διδαχτούν και koryu Iaido και Jodo
Την Κυριακή το απόγευμα μπορεί επίσης να πραγματοποιηθεί προπόνηση Iaido και Jodo.

Τοποθεσία - Διοργάνωση
Α.Σ. Ατραπός - Yudokan Dojo, Βλαχερνών 12, Θεσσαλονίκη 55133,
τηλ/fax: (+30) 2310 480089.

Συνδρομή Σεμιναρίου
α) Για 2 ή 3 ημέρες 60 ευρώ (για τις δύο τέχνες μαζί Iaido και Jodo)
    ή 50 ευρώ (για μία από τις δύο τέχνες).
β) Για 1 ημέρα 35 ευρώ.


Διαμονή
α) Όσοι αθλητές επιθυμούν, μπορούν να διανυκτερεύσουν στο Dojo με υπνόσακο.
β) Προτείνουμε το ξενοδοχείο Ωκεανίς στην πλατεία Σκρά, μόλις 5'-7' με το αυτοκίνητο.
Δηλώστε σύντομα την επιλογή σας για να μπορέσουμε να σας εξυπηρετήσουμε καλύτερα και με έκπτωση αν επιλέξετε το ξενοδοχείο.


Πληροφορίες
Ματζάρας Κωνσταντίνος (M.Sc. Καθ. Φυσικής Αγωγής) Kendo-Iaido-Jodo 3 Dan, Aikido 4 Dan, τηλ: (+30) 6974-810444.


.......................................................................................................................................................................................................

Τετάρτη, 07 Ιουλίου 2010

Χρόνοι Παραμονής στα Kyu

Σε σχετική ανακοίνωσης του Γ.Γ. της Ομοσπονδίας και κατόπιν της διόρθωσης του "Εσωτερικού Κανονισμού" που αποφασίσθηκε κατά την Τακτική Γενική Συνέλευση ΕΟΚΙΝ, οι ελάχιστοι χρόνοι παραμονής σε βαθμούς Kyu διαμορφώνονται ως εξής:

'Αρθρο 62 παράγραφος 5α:
"Για την απόκτηση του επόμενου Kyu ο αθλητής πρέπει να έχει συμπληρώσει στο προηγούμενο Kyu, τέσσερις μήνες προκειμένου για την απόκτηση των 6, 5 και 4 Kyu και έξι μήνες προκειμένου για την απόκτηση 3, 2 και 1 Kyu".

Η νέα αυτή ρύθμιση ισχύει από 1/7/2010.

Συνιστάται στους εκπαιδευτές Iaido να ενημερωθούν όχι μόνο για τις αλλαγές σε αυτό το άρθρο, αλλά να μελετήσουν όλο τον Εσωτερικό Κανονισμό ώστε να είναι ενήμεροι για τις ορθές διαδικασίες.
Όσον αφορά στην ύλη διδασκαλίας και στα Κριτήρια Αξιολόγησης των εξεταζόμενων για τις βαθμίδες 6 έως και 2 kyu, το αντίστοιχο κείμενο έχει συνταχτεί από την Τ.Ε. Iaido και έχει αναρτηθεί στο blog (βλ. στις καταχωρήσεις με ετικέτα "Εξετάσεις").

.......................................................................................................................................................................................................

Παρασκευή, 23 Απριλίου 2010

Εξετάσεις ZNKR Iaido για τους βαθμούς 1-3 Dan - Κυριακή 2 Μαϊου 2010

Tην Κυριακή 2/5/2010 και στα πλαίσια του 3ου Πανελληνίου ΕΟΚΙΝ Iaido Taikai 2010, πραγματοποιήθηκαν υπό την αιγίδα της ΕΟΚΙΝ, εξετάσεις (Shinsa) για τους βαθμούς 1-3 Dan, στις εγκαταστάσεις του Α.Σ. ΧΑΚΟΥΣΙΝΚΑΙ ΑΘΗΝΩΝ, Κυδαθηναίων 5, Ηλιούπολη.

Υπενθυμίζεται ότι οι εξετάσεις 3 dan ήσαν προγραμματισμένες για την ως άνω ημερομηνία, ενώ παράλληλα πραγματοποιήθηκαν και οι εξετάσεις 1 και 2 dan που δεν κατέστη δυνατόν να γίνουν την 18/4/2010, λόγω της ματαιώσεως των αεροπορικών μεταφορών στην Ευρώπη.

Την εξεταστική επιτροπή συγκρότησαν 5 δάσκαλοι της Γερμανικής Ομοσπονδίας Iaido:  
Ordynsky S. (renshi 7 dan), Stolle C. (5 dan), Schmitz H. (5 dan), Schmidt W. (5 dan), Van Mourik W. (5 dan), και 1 δάσκαλος της Πολωνικής Ομοσπονδίας Kendo: Gornicki K. (5 dan).

H T.E. ευχαριστεί ιδιαίτερα τους δασκάλους για την προθυμία τους να παραβρεθούν και να συνδράμουν για ακόμα μια φορά στις εθνικές εξετάσεις Iaido καθώς και όλους τους εξεταζόμενους που προσήλθαν. 
Τέλος υπενθυμίζουμε την συμβουλή της sensei Ordynsky, η οποία στο τέλος της εξέτασης παρότρινε όλους τους παρεβρισκόμενους να συνεχίσουν την καλή προσπάθεια και την εντατική προπόνηση με έμφαση στην διαρκή βελτίωση ακόμα και της κάθε μικρής λεπτομέρειας, προκειμένου να οδηγηθεί το ελληνικό Iaido σε ακόμα υψηλότερο επίπεδο.


........................................................................................................................................................................................................

Πέμπτη, 25 Μαρτίου 2010

3ο ΕΟΚΙΝ IAIDO TAIKAI 2010 – ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ - ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

3ο ΕΟΚΙΝ IAIDO TAIKAI 2010 – Αθήνα 16-18 Απριλίου 2010

     Κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες διεξήχθη στην Αθήνα η πρώτη φάση της διοργάνωσης του 3ου ΕΟΚΙΝ Iaido Taikai 2010.

Συγκεκριμένα στις 16-18 Απριλίου 2009 ήταν προγραμματισμένα να γίνουν τα:
3ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Iaido 2010, Εκπαιδευτικό Σεμινάριο ZNKR Iaido, Εξετάσεις Iaido για τους βαθμούς Ikkyu και 1-2 Dan.

Δυστυχώς, από το παραπάνω πρόγραμμα στάθηκε αδύνατο να πραγματοποιηθεί το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα και οι Εξετάσεις για 1-2 Dan, λόγω της ακύρωσης των πτήσεων των δασκάλων, εξ' αιτίας της έκρηξης του ηφαιστείου στη Φινλανδία και την εξάπλωσης του ηφαιστειακού νέφους πάνω από τα αεροδρόμια της κεντρικής Ευρώπης.

Ωστόσο το ίδιο τριήμερο, στη θέση του Πανελληνίου Πρωταθλήματος πραγματοποιήθηκαν:
α) Τριήμερο σεμινάριο ZNKR Iaido με δασκάλους τους Schmitz H. (Iaido 5 dan) και Δροσουλάκη Σ. (Iaido 4 dan) και
β) Εξετάσεις ZNKR Iaido για τον βαθμό Ikkyu, με εξεταστές τους: Δροσουλάκη Σ. (4 dan), Μαντζάρα Κ. (3 dan), Πελέκη Γ. (3dan).
Οι εξετάσεις 1-2 dan μεταφέρθηκαν για την Κυριακή 2 Μαϊου 2010, μαζί με τις προγραμματισμένες για εκείνη την ημερομηνία εξετάσεις για 3 dan, όπου και θα ολοκληρωθεί η διοργάνωση του 3ου ΕΟΚΙΝ Iaido Taikai 2010.


Στο τριήμερο σεμινάριο συμμετείχε η πλειοψηφία των ελλήνων iaidoka, οι οποίοι μετά το πέρας αυτού, κατά γενική ομολογία, έφυγαν όλοι με τις καλύτερες εντυπώσεις.


Η Τεχνική Επιτροπή Iaido Ελλάδος επιθυμεί να ευχαριστήσει τους διοργανωτές: Α.Σ. ΖΙΟΥ ΖΙΤΣΟΥ ΙΑΙΝΤΟ ΚΑΒΑΛΑΣ και Α.Π.Σ. ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΠΟΛΕΜΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΑΘΗΝΩΝ, οι οποίοι παρ' όλες τις αντιξοότητες κατάφεραν να προσαρμόσουν το πρόγραμμα στις νέες καταστάσεις.
Επίσης επιθυμεί να εκφράσει ένα μεγάλο ευχαριστώ στους: sensei Hubert Schmitz (Iaido 5 Dan) και sensei Σπύρο Δροσουλάκη (Iaido 4 Dan), οι οποίοι ανέλαβαν καθ'ολοκληρίαν τη διδασκαλία στο σεμινάριο.
Τέλος η Τεχνική Επιτροπή επιθυμεί να αναγνωρίσει την μεγάλη προσπάθεια που κατέβαλαν οι δάσκαλοι από Γερμανία, Πολωνία και Βέλγιο, οι οποίοι επί δύο μέρες παρέμεναν σε αναμονή στα αεροδρόμια των χωρών τους, ή μετέβαιναν οδικώς από ένα αεροδρόμιο σε άλλο προκειμένου να βρουν τρόπο να έρθουν στη χώρα μας. Ευχαριστούμε τους δασκάλους: Stolle Claus (Iaido 5 dan), Van Mourik Wim (Iaido 5 dan), Beck Heinz (Iaido 5 dan) από την Γερμανική Ομοσπονδία Iaido (Deutscher Iaido Bund), Gornicki Krysztof (Iaido 5 dan) από την Πολωνική Ομοσπονδία Kendo και Simonini Michael (Iaido 5 dan) από την Βελγική Ομοσπονδία Kendo.

Η Τ.Ε. Iaido Ελλάδος


........................................................................................................................................................................................................

Τρίτη, 23 Μαρτίου 2010

Εξεταστές Iaido για το έτος 2010

Σύμφωνα με τον Εσωτερικό Κανονισμό της ΕΟΚΙΝ, καταρτίστηκε για το 2010 η "Κατάσταση Εξεταστών" και αποτελείται από τους:
Κ. Μαντζάρας (Θεσσαλονίκη), Χ. Μπαρμπέρης (Καβάλα),
Ι. Παπαδημητρίου και Β. Γιαννακούλας (Βόλος),
Σ. Δροσουλάκης, Μ. Παδράς, Γ. Πελέκης και Ι. Κυριακόπουλος (Αθήνα).

........................................................................................................................................................................................................

Δευτέρα, 22 Φεβρουαρίου 2010



Κριτήρια για την απόκτηση βαθμών Dan

Κάθε ασκούμενος στο Iaido, όπως και σε κάθε άλλη Πολεμική Τέχνη, αργά η γρήγορα θα βρεθεί μπροστά στην Επιτροπή Εξετάσεων για την απόκτηση βαθμών Dan. Είναι μία απαραίτητη διαδικασία για κάθε ασκούμενο ο οποίος θέλει να εμβαθύνει στην μελέτη της τέχνης. Ας μην ξεχνάμε ότι η απόκτηση ενός βαθμού αποτελεί την απαραίτητη πιστοποίηση ικανότητας, προκειμένου o ασκούμενος να δεχθεί επιπλέον και βαθύτερη γνώση πάνω στην τέχνη.

Τί όμως θα ζητηθεί από έναν εξεταζόμενο να παρουσιάσει σε μία τέτοια εξέταση;
Τι περιμένουν να δουν οι εξεταστές, σε κάθε περίπτωση και κατ΄επέκταση σε ποια σημεία θα πρέπει να προετοιμαστεί ο εξεταζόμενος;

Σε άρθρο στο μηνιαίο περιοδικό Kendo Jidai (τεύχος Ιουλίου 2009, σελ.63-65), ο δάσκαλος Ogura Noboru, Iaido hanshi 8dan, αναφέρεται και σε αυτές τις απαιτήσεις. Έχοντας συμπληρώσει την μετάφραση του κειμένου με παρατηρήσεις του δασκάλου Oda Katsuo, Iaido hanshi 8 dan, (οι οποίες έγιναν σε προσωπικό επίπεδο κατά την προετοιμασία μου για συμμετοχή σε σχετικές εξετάσεις), τις παραθέτω παρακάτω για χρήση από τους Έλληνες Iaidoka (τα όποια λάθη από την μετάφραση είναι αποκλειστικά δικά μου).

Εξεταζόμενος βαθμός - Sho (1) dan:

Επίδειξη σωστής εμφάνισης, ενδυμασία, και τρόπων, reiho.
Επίδειξη σωστής συμπεριφοράς στην κίνηση του ξίφους και εκτέλεση των σωστών kata.
Εκτέλεση με ακρίβεια των κινήσεων nukitsuke, kiritsuke, chiburi και noto.
Σωστό hasuji και datotsu, σημεία κοψιμάτων.
Έλεγχος σώματος και κίνησης.
Ταχύτητα και δύναμη δεν είναι απαραίτητα.

Εξεταζόμενος βαθμός - Ni (2) dan:

Επιπρόσθετα των απαιτήσεων του Shodan, εξετάζεται η ύπαρξη της απαραίτητης δύναμης, ταχύτητας και ροής κατά την εκτέλεση των κινήσεων του ξίφους.

Εξεταζόμενος βαθμός - San (3) dan:

Ικανότητα εκτέλεσης όλων των kata σχεδόν τέλεια από τεχνική άποψη (έλεγχος σώματος και ξίφους, δύναμη, ταχύτητα, ροή, hasuji, σωστά σημεία κοψιμάτων).
Επίδειξη του απαραιτήτου ρυθμού - kankyu, (αργά/γρήγορα, ήρεμα/δυναμικά, παύσεις) κατά την εκτέλεση των kata.
Γνώση όλων των βασικών στοιχείων που αφορούν την θέση των εικονικών αντιπάλων - kasso teki, και την κατάλληλη απόσταση - maai, γνώση που προέρχεται από γραπτές πηγές και την διδασκαλία του δασκάλου του εξεταζόμενου.

Εξεταζόμενοι βαθμοί - Yon (4) dan και Go (5) dan:

Ικανοποίηση όλων των απαιτήσεων για το 3 dan.
Επίδειξη merihari (αντίληψη της ύπαρξης των εικονικών αντιπάλων, kasso tekki).
Iκανότητα επίδειξης της "προέκτασης" του πνεύματος, kokoro, στις κινήσεις του ξίφους κατά την αντιμετώπιση των εικονικών αντιπάλων, kasso tekki.
Πνευματική ηρεμία, βλέμμα/metsuke, kihaku (αναμφίβολη αποφασιστικότητα για νίκη).
Αρμονική ένωση των: Ki (ενέργεια) - Ken (ξίφος) - Tai (σώμα), ki-ken-tai ichi.
Στρωτή, ρέουσα και ελεγχόμενη κίνηση.
Αρτιότητα στο πνεύμα, kokoro, και τεχνική, waza.

Εξεταζόμενοι βαθμοί - Rokku (6) dan και άνω:

Ικανοποίηση όλων των προηγουμένων απαιτήσεων.
Εξετάζεται το πως ο εξεταζόμενος μάχεται εναντίον των εικονικών αντιπάλων (kasso tekki). Πλήρη γνώση των σχετικών πηγών.
Εξετάζεται αν όλες οι φυσικές κινήσεις (από την κορυφή του κεφαλιού μέχρι τα ακροδάχτυλα των ποδιών) έχουν "ζωή".
Η τεχνική δεν πρέπει να είναι θεατρική αλλά εκτελείται κάτω από ρεαλιστικές συνθήκες – είναι ζωντανή και παρούσα.
Ύπαρξη "αέρα" μεγαλοπρέπειας και αξιοπρέπειας.


Κατά τον Ogura sensei, hanshi 8dan: "τα χαρακτηριστικά αυτά δεν μπορούν να αποκτηθούν παρά μόνον μετά από εξάσκηση σε βάθος".


Ελπίζω τα παραπάνω να βοηθήσουν τους Έλληνες Iaidoka στην προετοιμασία τους για την απόκτηση του επομένου βαθμού dan. Όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ένα σημαντικό στοιχείο σε αυτή την διαδικασία: χωρίς την ειλικρινή εξάσκηση κάτω από την καθοδήγηση δασκάλου, δεν μπορεί να υπάρξει θετικό αποτέλεσμα.

Gambatte kudasai

Σπύρος Γ. Δροσουλάκης
Iaido 4 dan, Kendo 2 dan, Karate Shotokan 4 dan

........................................................................................................................................................................................................

Δευτέρα, 14 Δεκεμβρίου 2009

Το πρώτο 4ο Dan σε Έλληνα Iaidoka

Στις 12/12/2009 και κατά τη διάρκεια του ABKF Winter Seminar 2009, μετά από επιτυχή δοκιμασία απενεμήθη ο βαθμός του 4ου Dan Iaido στον sensei Σ. Δροσουλάκη.

Η Τ.Ε. συγχαίρει θερμά τον sensei Δροσουλάκη για την επιτυχία του, ευχόμενη και άλλοι έλληνες iaidokas να ακολουθήσουν.


........................................................................................................................................................................................................

Τετάρτη, 5 Αυγούστου 2009


ZNKR Iaido - Ελληνική Μετάφραση



Η Τεχνική Επιτροπή Iaido παρουσιάζει την:

Μετάφραση στα Ελληνικά του Εγχειριδίου ZNKR Iaido (ανεπίσημη έκδοση). (πατήστε στον σύνδεσμο για να μεταφερθείτε στο pdf αρχείο)

Το Εγχειρίδιο της Παν-Iαπωνικής Ομοσπονδίας (AJKF), το οποίο κυκλοφορεί και στην Αγγλική γλώσσα, αποτελεί το επίσημο εκπαιδευτικό βοήθημα για την εξήγηση των 12 ZNKR Kata.
Η ανεπίσημη μετάφραση από την αγγλική γλώσσα εκπονήθηκε από τον συνάδελφο Ιaidoka Γρ. Μηλιαρέση (Ιaido 2 dan), ο οποίος έχει εκτενή εμπειρία σε μεταφράσεις κειμένων πολεμικών τεχνών.
Η Τεχνική Επιτροπή έλεγξε την ποιότητα της μετάφρασης και απεφάνθη ότι το κείμενο αυτό αποτελεί ορθή απόδοση της αγγλικής έκδοσης.
Η Τεχνική Επιτροπή προτρέπει όσους ασχολούνται με το Iaido να διαβάσουν προσεκτικά το εγχειρίδιο και να προσπαθήσουν να εμβαθύνουν στις έννοιες που αναλύονται σε αυτό. Σε αυτό θα μπορέσει κάθε iaidoka να βρει την περιγραφή των 12 kata, εξηγήσεις σχετικά με την εθιμοτυπία, τα σημαντικότερα σημεία προσοχής για εξετάσεις και αγώνες και ένα εκτενές γλωσσάριο ιαπωνικών λέξεων και εννοιών.

Οι τίτλοι των περιεχομένων του εγχειριδίου:

  1. Πρόλογος στην Ελληνική Έκδοση
  2. Πρόλογος της Παν-Ιαπωνικής Ομοσπονδίας Κέντο
  3. Αναθεώρηση και Επεξήγηση του Βιβλίου για το Ιάιντο
  4. Συμπεριφορά - Γενική Εθιμοτυπία και Αρχικό Τελετουργικό
  5. Εκτέλεση των 12 Φορμών
  6. Συμπλήρωμα (Επιπρόσθετες Επεξηγήσεις)
  7. Σημεία Προσοχής για τη Βαθμολόγηση και τη Διαιτησία
  8. Γλωσσάριο Τεχνικών Όρων
  9. Γλωσσάριο Όρων Αγώνων
  10. Γλωσσάριο Τμημάτων του Ξίφους
  11. Επίλογος

Η Τεχνική Επιτροπή θέλει να τονίσει ιδιαίτερα την χρησιμότητα αυτού του εγχειριδίου. Όλοι όσοι ασχολούνται σοβαρά με την Τέχνη του Iaido, θα πρέπει να το έχουν μελετήσει. Επίσης όλοι οι δάσκαλοι θα πρέπει να συμβουλεύονται το εγχειρίδιο και να αναφέρονται σε αυτό κάθε φορά που θέλουν να διδάξουν τα kata της ZNKR, καθώς και προκειμένου να απαντήσουν στις ερωτήσεις των μαθητών τους.

Ευχαριστούμε τον Γρ. Μηλιαρέση για την πολύτιμη προσφορά του.

Για να δείτε σε μορφή pdf. την Ελληνική μετάφραση, κάνετε click ΕΔΩ (pdf αρχείο).

 

........................................................................................................................................................................................................

Δευτέρα, 3 Αυγούστου 2009

Συμπληρωματικά Κριτήρια για Αγώνες & Εξετάσεις Iaido

Τα παρακάτω είναι από το εγχειρίδιο της ZNKR με τίτλο «Regulations of Iaido Shiai and Shinpan» (Κανονισμοί αγώνων και διαιτησίας Iaido), αναθεωρημένη έκδοση Οκτωβρίου 1996.

Κεφάλαιο 7: Τα ακόλουθα σημεία θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη προκειμένου να αποφασιστεί το αποτέλεσμα ενός αγώνα:
1. Βάθος προπόνησης
2. Reigi (Εθιμοτυπία – σωστή συμπεριφορά)
3. Τεχνική:
· Σωστό Nukitsuke, Kiritsuke
· Σωστό Sayabanare, Hasuji
· Σωστό Chiburi, γωνία
· Σωστό Noto
4. Kokoro-gamae. (Πνευματική κατάσταση):
· Πραότητα
· Metsuke (Βλέμμα)
· Πνεύμα, εγρήγορση (Zanshin), συγκέντρωση, χρονισμός και απόσταση.
5. Ki Ken Tai no Itchi. Πνεύμα, σπαθί και σώμα σε μία αρμονική ενότητα.
6. Το IAIDO θα πρέπει να είναι λογικό, καθώς είναι BUDO.
7. Αναφορά γίνεται στο εγχειρίδιο με τίτλο: «Points to look for in Refereeing and Examinations of ZNKR IAI» (Σημεία προσοχής κατά την Διαιτησία και τις Εξετάσεις στο ZNKR IAI).

Συμπεριλαμβάνονται σημειώσεις από το εκπαιδευτικό εγχειρίδιο του Budo Dosokai 1994, «The Guidance of Reference»


Ακολουθεί περαιτέρω ανάλυση:

Πως ερμηνεύεται το #1 «Βάθος Προπόνησης»
(a) Kurai Dori
Αρχικά το ZNKR Iai είχε σκοπό να εκπαιδεύσει τον Kendoka κατά τον ίδιο τρόπο όπως στα Kendo no Kata, όπου ο Shidachi πρέπει να υποτάξει τον αντίπαλό του επιδεικνύοντας συμπεριφορά απόλυτης αυτοπεποίθησης. Έτσι είναι εξίσου σημαντικό στο Iai να παρουσιάζει “Kurai Dori” ενάντια σε έναν υποθετικό αντίπαλο.
(b) Hin-I / Kigurai
Ο Iaidoka πρέπει να επιδεικνύει ξεκάθαρα ότι «πιέζει» τον αντίπαλό του με το πνεύμα του και με τον τρόπο αυτό να τον υπερνικά.
(c) Jo / Ha / Kyu
Αυτό λέγεται και «Μa» και αναφέρεται στον χρονισμό, η ακριβέστερα στην ισορροπία μεταξύ αργών και γρήγορων κινήσεων. Είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο, κυρίως σε ένα αγώνα μεταξύ 2 υψηλόβαθμων.
(d) Kaso-Teki
Αναφέρεται στον/ους φανταστικό/ους αντίπαλο/ους. Το βλέμμα πρέπει να δείχνει τον σωστό αριθμό και θέσεις όπου βρίσκονται ο/οι αντίπαλος/οι. Ο iaidoka πρέπει να κόβει και να καρφώνει τους σωστούς στόχους.
(e) Cutting
Πρέπει να φαίνεται καθαρά αν πριν από κάθε κόψιμο με το σπαθί υπάρχει «seme», επιθετική συμπεριφορά και αν το monouchi χρησιμοποιείται αποτελεσματικά.
(f) Sword sound
Ο ήχος του κοψίματος θα πρέπει να είναι βραχύς και κοφτός. Η κίνηση μπορεί να αναλυθεί σε 2 μέρη. Η κίνηση που χαμηλώνει το σπαθί από ψηλά πάνω από το κεφάλι και το κυρίως κόψιμο. Όταν αρχίζει να κινείται το σπαθί από ψηλά, είναι προτιμότερο να μην βγάζει ήχο. Ο ήχος θα πρέπει να παράγεται από το σημείο όπου αρχίζει να κόβει τον στόχο και μέχρι να σταματήσει.
(g) Te-no-uchi
Φυσικά υπάρχουν ελαφρότερα και βαρύτερα σπαθιά. Η κίνηση του σπαθιού απλά χρησιμοποιώντας δύναμη θα πρέπει να αποθαρρύνεται. Θα πρέπει να υπάρχει δυναμισμός και ταχύτητα στην κίνηση συνοδευόμενη από το σωστό Te-no uchi και με αυτό τον τρόπο να μεταφέρεται η δύναμη από τα χέρια στο Mo-no-uchi.


Πως ερμηνεύεται το #2 «Reigi – Εθιμοτυπία»
Βεβαιωθείτε ότι οι εξεταζόμενοι / διαγωνιζόμενοι επιδεικνύουν τη σωστή συμπεριφορά.
Επιπλέον έλεγχοι αφορούν τεχνικές και αρχές.
Πως καταλαβαίνουμε το σωστό «Reiho» (εθιμοτυπία)
(1) Είναι κανόνας ότι η εξάσκηση στο Iai θα πρέπει να γίνεται με Sashimote: το οποίο σημαίνει την περιστροφή 90° δεξιά σε αναφορά προς το Gyokuza (Χώρος επισήμων).
Εξαίρεση στον κανόνα επιτρέπεται μόνο σε ειδικές περιπτώσεις όπου ο χώρος το επιβάλλει.
Τα στοιχεία του σπαθιού όπως περιγράφονται στο ZNKR Iai, είναι αυτά που συναντά κάνεις και στα Koryu. Επειδή τα Koryu διαφέρουν από σχολή σε σχολή και ανάλογα την ιστορική εξέλιξη του καθενός, όταν η ZNKR αποφάσισε να διασφαλίσει την ομοιομορφία στο μέρος της εθιμοτυπίας, προέκυψαν κάποια θέματα για συζήτηση.
Κατά την εξάσκηση στο Iai με βάση τους κανόνες του Sashimote, όταν τοποθετείται το σπαθί στο έδαφος για χαιρετισμό με την λαβή προς τα δεξιά, σημαίνει ότι η άκρη του σπαθιού δείχνει απειλητικά προς τον χώρο των επισήμων. Καθώς οι παραδοσιακές σχολές Koryu θεωρούν αυτή την κίνηση αδιανόητη, αποφασίστηκε να τοποθετείται το σπαθί με ελαφρά κλήση της άκρης προς το σώμα.
Ξεκινώντας την εξάσκηση στο Iai, θα πρέπει να ξεκινάς την εθιμοτυπία του σπαθιού με την εντιμότητα του μυαλού ενός αρχαρίου και να τελειώνεις αποδίδοντας ευχαριστίες για την ασφαλή εξάσκηση σου.
(2) Είναι το ντύσιμο και η εμφάνιση του iaidoka σωστή?
(3) Ο ασκούμενος εισέρχεται και εξέρχεται στον χώρο με θετική διάθεση?


Πως ερμηνεύεται το #4 «Kokoro-gamae»
(a) Ηρεμία
Είναι εύκολο να διακρίνει κάποιος την «ήρεμη καρδιά» στο βλέμμα και στην συνολική συμπεριφορά του iaidoka.
(b) Βλέμμα
Το «βλέμμα», δεν σημαίνει μόνο «enzan no metsuke» δηλαδή να βλέπω με τα μάτια σαν να παρατηρώ τα μακρινά βουνά, αλλά θα πρέπει να γίνεται διάκριση μεταξύ “ken” βλέπω με τα μάτια και “kan” βλέπω με τα μάτια της ψυχής.
(c) Πνεύμα
Το πνεύμα του Iaidoka πρέπει να είναι τόσο δυνατό που να καθιστά αδύνατο στον αντίπαλό του να ξιφουλκήσει. Αν ωστόσο χρειαστεί να βγάλει το σπαθί από τη θήκη με σκοπό να υπερασπίσει τη ζωή του, τότε πρέπει να το κάνει χωρίς δισταγμό και το κόψιμο να είναι αμείλικτο, αποφασιστικό και οριστικό.
(d) Zanshin
Το σωστό zanshin δεν θα πρέπει να εκπέμπεται προς έναν μόνο αντίπαλο, αλλά προς όλους τους αντιπάλους που υπάρχουν γύρω.
(e) Απόσταση και Χρονισμός
Προκειμένου να συναντήσουμε την επίθεση ενός αντιπάλου, υπάρχει πάντα το ζήτημα της απόστασης και του χρονισμού. Η επιλογή να κόψουμε πριν κινηθεί ο αντίπαλος ή προκαλώντας την επίθεσή του, σημαίνει σε κάθε περίπτωση διαφορετικό χρονισμό και απόσταση. Είναι εξαιρετικά σημαντικό ο Iaidoka να επιδεικνύει ότι έχει πλήρη επίγνωση των αντιπάλων του.
(Μόνο στα kata Ukenagashi, Kesa giri, soo giri και nuki uchi ο αντίπαλος έχει ξιφουλκίσει πρώτος και επιτίθεται. Στα υπόλοιπα ενεργούμε τη στιγμή που ο αντίπαλος ξεκινάει να κινείται εναντίον μας και πριν ολοκληρώσει την ξιφούλκηση).


Πως ερμηνεύεται το #5 «Ki Ken Tai no ltchi»
Η βασική σκέψη στο ZNKR Iai υπαγορεύει ότι ένας αντίπαλος θα αντιμετωπιστεί εφόσον κάνει την πρώτη κίνηση…
Για το λόγο αυτό, πρέπει να κινούμαστε με τρόπο που υπαγορεύουν οι κινήσεις του αντιπάλου. Συνεπώς θα πρέπει σώμα και σπαθί να κινούνται ταυτόχρονα. Δεν θα πρέπει να σταματάει το σώμα όσο το σπαθί κινείται ακόμα. Κίνηση σπαθιού και σώματος θα πρέπει να εναρμονίζονται.

Πως ερμηνεύεται το #3 «Τεχνική»

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΣΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΗΣΙΑ ΑΓΩΝΩΝ
(Χάριν ευκολίας έχουν διατυπωθεί με τη μορφή ερωτήσεων).

1. MAE
α. Εκτελεί ο ασκούμενος εμφανές Sayabiki όταν κόβει τον αντίπαλο στο πρόσωπο?
β. Περνάει το σπαθί στη θέση Furikaburi με την αίσθηση ότι καρφώνει πίσω από το αριστερό αυτί?
γ. Βρίσκεται η άκρη του σπαθιού πάνω από το οριζόντιο επίπεδο στη θέση Furikaburi?
δ. Κατεβαίνει το σπαθί χωρίς δισταγμό κατά το Kirioroshi?
ε. Είναι η άκρη του σπαθιού ελάχιστα κάτω από το οριζόντιο ολοκληρώνοντας το Kirioroshi?
στ. Είναι η στάση και η φόρμα του Chiburi σωστή?
ζ. Εκτελείται το Noto σωστά?
Επιπλέον έλεγχοι που αφορούν τεχνικά σημεία
(1) Ο ασκούμενος οραματίζεται τον αντίπαλό του καθώς παίρνει θέση για την εκτέλεση του kata?
(2) Εκτελείται το Nukitsuke χωρίς παύση τη στιγμή που το σπαθί βγαίνει από τη θήκη?
(3) Είναι η στάση (θέση του kissaki, δεξιού χεριού, αγκώνα και ώμου) σωστή?
(4) Το αριστερό γόνατο ξεπερνάει την δεξιά πτέρνα καθώς γλιστρά μπροστά?
(5) Όταν ξεκινάς την κίνηση Chiburi, περιστρέφεται η δεξιά παλάμη προς τα πάνω και η κόψη του σπαθιού είναι στραμμένη προς τα αριστερά?


2. USHIRO
α. Όταν ολοκληρώνεται η στροφή, το αριστερό πόδι μετακινείται εμφανώς προς τα αριστερά?
β. Είναι το οριζόντιο κόψιμο στο πρόσωπο του αντιπάλου?
Επιπλέον έλεγχοι που αφορούν τεχνικά σημεία
(1)Ο ασκούμενος οραματίζεται ότι βρίσκεται ένας αντίπαλος πίσω του πριν ξεκινήσει το kata?
(2) Γυρίζει το κεφάλι μαζί με το σώμα?
(3) Είναι οι θέσεις του kissaki, δεξιού χεριού,αγκώνα και ώμου σωστές?
(4) Το δεξί γόνατο ξεπερνά την αριστερή πτέρνα καθώς γλιστρά μπροστά?
(5) Ξεκινώντας την κίνηση του Chiburu περιστρέφεται η δεξιά παλάμη προς τα πάνω και η κόψη του σπαθιού στραμμένη προς τα αριστερά?


3. UKE-NAGASHI
α. Όταν εκτελείται η άμυνα, προστατεύεται επαρκώς το κεφάλι και ο κορμός του ασκούμενου?
β. Όταν εκτελείται το διαγώνιο κόψιμο, γίνεται κατά μήκος της γραμμής Kesa? Περνάει το αριστερό πόδι πίσω από το δεξί?
γ. Αφού ολοκληρώθηκε το κόψιμο, είναι το αριστερό χέρι μπροστά από τον ομφαλό και η άκρη του σπαθιού ελάχιστα πιο κάτω από το οριζόντιο?
Επιπλέον έλεγχοι που αφορούν τεχνικά σημεία
(1) Ο ασκούμενος οραματίζεται ότι βρίσκεται ένας αντίπαλος αριστερά του πριν ξεκινήσει το kata?
(2) Η άμυνα ukenagashi φαίνεται καθαρά?
(3) Η άμυνα ukenagashi και το κόψιμο εκτελούνται σε μία συνεχή κίνηση?
(4) Είναι το δεξί χέρι πάνω από τον δεξί ώμο την στιγμή που ξεκινάει το κόψιμο?
(5) Είναι το kissaki όρθιο και πάνω από τον ώμο τη στιγμή που ξεκινάει το κόψιμο?


4. TSUKA-ATE
α. Είναι εμφανές ότι η Tsuka Gashira κτυπάει τον αντίπαλο στο ηλιακό πλέγμα?
β. Όταν τρυπάμε τον αντίπαλο που βρίσκεται πίσω μας, βρίσκεται ο δεξιός αγκώνας σε πλήρη έκταση και το αριστερό χέρι στρέφει το Koiguchi στον ομφαλό?
γ. Όταν εκτελείται το κόψιμο, είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένο με τον κάθετο άξονα και ξεκινάει σωστά πάνω από το κεφάλι?
Επιπλέον έλεγχοι που αφορούν τεχνικά σημεία
(1) Ο ασκούμενος οραματίζεται τον αντίπαλό του καθώς παίρνει θέση για την εκτέλεση του kata?
(2) Διατηρείται η πίεση στον μπροστινό αντίπαλο με την tsukagashira καθώς εκτελείται το sayabiki?
(3) Είναι το τμήμα του σπαθιού που ονομάζουμε monouchi σε επαφή με το σώμα μας και στο σημείο της καρδιάς και με την κόψη προς τα έξω?
(4) Όταν γυρίζει το σώμα μπροστά, προηγείται η στροφή του κεφαλιού?
(5) Στο τέλος του kata, καθώς το αριστερό γόνατο επιστρέφει στη θέση sonkyo επιδεικνύουμε zanshin?


5. KESA-GIRI
α. Κατά την ολοκλήρωση της εκτέλεσης του αρχικού κοψίματος προς τα πάνω και κατά την περιστροφή του σπαθιού, είναι το δεξί χέρι πάνω από τον δεξιό ώμο?
β. Στην κίνηση Chiburi, υπάρχει η σωστή γωνία στο σπαθί καθώς βηματίζουμε προς τα πίσω και με το αριστερό χέρι να ελέγχει το Koiguchi?
Επιπλέον έλεγχοι που αφορούν τεχνικά σημεία
(1) Όταν ολοκληρώνεται το αρχικό κόψιμο, το kissaki δείχνει προς τα πάνω και είναι η λεπίδα κάθετη?
ΠΡΟΣΟΧΗ:
Οι τροχιές του σπαθιού μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου κοψίματος, ήταν διαφορετικές μέχρι και τον Μάρτιο του 1997, αλλά σήμερα η τροχιά είναι ίδια και για τα δύο κοψίματα.
(2) Καθώς ολοκληρώνεται το δεύτερο κόψιμο, έχει βγει το monouchi από την πλευρά του σώματος του αντιπάλου?


6. MOROTE-ZUKI
α. Εκτελείται το αρχικό κόψιμο σωστά, κόβοντας από τον κρόταφο του αντιπάλου μέχρι το σαγόνι?
β. Έρχεται το αριστερό πόδι πίσω από το δεξί? Είναι το Chudan No Kamae σωστό και το σπαθί τρυπάει στο σωστό σημείο στο σώμα του αντιπάλου? Γίνεται το τρύπημα με αποφασιστικότητα?
γ. Ο ασκούμενος φέρνει το σπαθί πάνω από το κεφάλι του σε αμυντική κίνηση τραβώντας το από το σώμα του πρώτου αντιπάλου?
Επιπλέον έλεγχοι που αφορούν τεχνικά σημεία
(1) Είναι το ύψος από το kissaki στη θέση chudan σωστά με πρόθεση να καρφώσουμε τον αντίπαλο στο ηλιακό πλέγμα?
(2) Το τρύπημα εκτελείται με τη σωστή κίνηση του σώματος?
(3) Το πέλμα στο οποίο περιστρέφεται το σώμα δείχνει ευθεία μπροστά και η πτέρνα από το πίσω πόδι ελαφρά υπερυψωμένη από το έδαφος?


7. SANPO-GIRI
α. Το αρχικό κόψιμο στον πρώτο αντίπαλο ξεκινάει από το κεφάλι και φτάνει μέχρι το σαγόνι?
β. Εκτελείται το δεύτερο κόψιμο προς τα αριστερά χωρίς δισταγμό?
γ. Έρχεται το σπαθί πάνω στη θέση Furikaburi σε μια κίνηση άμυνας?
δ. Καταλήγει το τρίτο και τελευταίο κόψιμο σε οριζόντια θέση?
Επιπλέον έλεγχοι που αφορούν τεχνικά σημεία
(1) Νιώθει απειλή ο αντίπαλος που βρίσκεται ευθεία μπροστά.?
(2) Βρίσκεται το δεξί πέλμα λίγο πιο μπροστά από το αριστερό πόδι στο πρώτο κόψιμο?
(3) Κατά την στροφή από το πρώτο κόψιμο στο δεύτερο, ο iaidoka αντιλαμβάνεται ότι υπάρχει και τρίτος αντίπαλος μπροστά του?
(4) Στρέφεται το κεφάλι αριστερά προς τον δεύτερο αντίπαλο λίγο πριν από την κίνηση του σώματος?
(5) Υπάρχει αρκετή ένταση στο αριστερό πόδι κατά τη διάρκεια του δεύτερου κοψίματος?
(6) Στρέφεται το κεφάλι προς τα εμπρός για τον τρίτο αντίπαλο λίγο πριν από την κίνηση του σώματος?
(7) Επιδεικνύεται αρκετή συγκέντρωση μετά το noto?


8. GANMEN-ATE
α. Γίνεται το αρχικό κτύπημα με την Tsuka Gashira ανάμεσα στα μάτια?
β. Στρέφοντας για να αντιμετωπίσουμε τον πίσω αντίπαλο, βρίσκεται το δεξί χέρι στο γοφό?
γ. Όταν έχουμε ολοκληρώσει την στροφή για να αντιμετωπίσουμε τον πίσω αντίπαλο, είναι το σώμα τελείως γυρισμένο προς τα πίσω, με την πτέρνα του πίσω ποδιού ελαφρώς ανασηκωμένη από το έδαφος?
δ. Γίνεται το τρύπημα χωρίς να λυγίζουν τα γόνατα πολύ?
Επιπλέον έλεγχοι που αφορούν τεχνικά σημεία
(1) Υπάρχει η αίσθηση της ώθησης με την tsuka-gashira προς τον μπροστινό αντίπαλο, κατά τη διάρκεια που τραβιέται η sayα και πριν να γίνει η στροφή προς τα πίσω?
(2) Κατά την εκτέλεση του τρυπήματος, βρίσκεται η δεξιά γροθιά λίγο χαμηλότερα από το kissaki και σε ευθεία με τον δεξί γοφό? Υπάρχει εμφανές sayabiki κατά το τρύπημα?
(3) Μετά το τρύπημα, βγαίνει το σπαθί από το σώμα του αντιπάλου και την ίδια στιγμή σηκώνεται πάνω από το κεφάλι σε μια κίνηση ukenagashi?
(4) Επιδεικνύεται αρκετή συγκέντρωση μετά το noto?


9. SΟETE-ZUKI
α. Καθώς γίνεται το αρχικό διαγώνιο κόψιμο από τον δεξί ώμο του αντιπάλου μέχρι το ύψος της μέσης, είναι το δεξί χέρι στο ύψος του ομφαλού και η άκρη του σπαθιού λίγο πιο πάνω από το οριζόντιο επίπεδο?
β. Συγκρατείται το σπαθί με τον σωστό τρόπο με το αριστερό χέρι μεταξύ αντίχειρα και δείκτη και με το δεξί χέρι να βρίσκεται στον γοφό?
γ. Σταματάει το δεξί χέρι μπροστά στον ομφαλό με την ολοκλήρωση του τρυπήματος?
δ. Όταν επιδεικνύετε Zanshin, είναι το δεξί χέρι ευθύ σε φυσική θέση και λίγο ψηλότερα από το ύψος του στήθους?
Επιπλέον έλεγχοι που αφορούν τεχνικά σημεία
(1) Κατά το αρχικό κόψιμο, το monouchi κόβει μέχρι την αριστερή πλευρά του αντιπάλου?
(2) Κατά την προετοιμασία για το τρύπημα, δείχνει το kissaki στο κέντρο της κοιλιακής χώρας του αντιπάλου?
(3) Παραμένει για λίγο το kissaki ακίνητο, όταν ξεκινάει το Chiburui?
(4) Επιδεικνύεται αρκετή συγκέντρωση μετά το noto?


l0. SHIHO-GIRI
α. Γίνεται το κτύπημα στα χέρια του πρώτου αντιπάλου δυναμικά με αποφασιστικότητα, με το επίπεδο μέρος της Tsuka?
β. Κατά το Sayabiki, είναι το Mune πίσω από το Monouchi στο ύψος στου στήθους και το δεξί χέρι να μην ακουμπά στο σώμα?
γ. Όταν γίνεται το τρύπημα, έρχεται το αριστερό χέρι μπροστά στον ομφαλό και τα δύο χέρια να βοηθούν την τεχνική με την σωστή ένταση?
δ. Γίνεται το τελευταίο κόψιμο με το πέρασμα πρώτα από τη θέση Waki Gamae χωρίς παύση και δισταγμό?
Επιπλέον έλεγχοι που αφορούν τεχνικά σημεία
(1) Υπάρχει η αίσθηση ότι σπρώχνουμε τον πρώτο αντίπαλο με την tsukagashira, καθώς Saya Biki γίνεται πάνω στη στροφή?
(2) Γίνεται το τρύπημα στο ηλιακό πλέγμα του αντιπάλου χωρίς παύση?
(3) Μετά το τρύπημα και κατά το πρώτο κόψιμο, υπάρχει η αίσθηση τραβήγματος της λεπίδας από το σώμα του αντίπαλου σε συνδυασμό με την κίνηση του σπαθιού προς πάνω από το κεφάλι?
(4) Κατά το δεύτερο κόψιμο, υπάρχει η αίσθηση σαν να εκτελείται ukenagashi κατά το πέρασμα του σπαθιού πάνω από το κεφάλι τη στιγμή που στρέφουμε στο αριστερό πόδι για να γυρίσουμε πίσω δεξιά? Γίνεται το κόψιμο ταυτόχρονα με το δεξί πόδι?
(5) Επιδεικνύεται αρκετή συγκέντρωση μετά το noto?


11. SOΟ-GIRl
α. Όταν γίνεται η αρχική ξιφούλκηση, βρίσκεται το σπαθί στην σωστή θέση για να εκτρέψει την επίθεση του αντιπάλου.
β. Κατά την κίνηση προς τα εμπρός, τα βήματα γίνονται με Okuri Ashi?
γ. Όταν εκτελείται το οριζόντιο κόψιμο, είναι με το σπαθί εντελώς οριζόντιο και με την σωστή θέση της κόψης?

12. NUKI-UCHI
α. Κατά την ξιφούλκηση, αποτραβιέται το αριστερό πόδι αρκετά?
β. Όταν το δεξί χέρι ανεβαίνει προς τα πάνω, είναι σε ευθυγράμμιση με τη γραμμή που διατρέχει το μέσω του σώματος?

Τα παραπάνω αποτελούν τις σημειώσεις του δασκάλου Jock Hopson, Iaido / Jodo / Kendo Kyoshi 7 dan, κατά το NKR Iaido Seminar, την 12η Δεκεμβρίου 2004 . Ο δάσκαλος Hopson είναι ένας από τους πλέον υψηλόβαθμους δασκάλους στην Ευρώπη.
Η μετάφραση στα Ελληνικά έχει γίνει από τον Μ. Παδρά. Τα παραπάνω είναι σε μορφή σημειώσεων και χρειάστηκε σε αρκετά σημεία να ακολουθηθεί ελεύθερη μετάφραση προκειμένου να αποδοθεί το ακριβές νόημα.


........................................................................................................................................................................................................

Κυριακή, 2 Αυγούστου 2009

Embu τα 12 kata της ZNKR στο www.youtube.com

Στα παρακάτω link του http://www.youtube.com/, θα βρείτε την επίδειξη των δασκάλων (8 dan Hanshi) Masahiro Yamazaki και Kawaguchi Toshihiko, οι οποίοι εκτελούν τα 12 kata της ZNKR.

Η επιδείξεις έλαβαν χώρα στο Butoku-den (Kyoto, Japan) κατά τη διάρκεια του 102 και 103 Kyoto Taikai, τον Μάϊο 2006 και 2007 αντίστοιχα.








........................................................................................................................................................................................................

Γραπτές Εξετάσεις για την Απόκτηση Βαθμών Dan στην Τέχνη του IAIDO


Η διαδικασία εξέτασης για απόκτηση βαθμού Dan στην τέχνη του Iaido, αποτελείται από 2 μέρη. Το πρακτικό μέρος (επίδειξη embu) και το θεωρητικό μέρος, το οποίο αποτελείται από απαντήσεις σε 3 ερωτήματα και κατατίθεται εγγράφως. (Σημειώνεται ότι υπάρχουν Ομοσπονδίες που επιτρέπουν τη διεξαγωγή εξετάσεων χωρίς την διαδικασία των γραπτών απαντήσεων).

Σαν γενική αρχή, η Τεχνική Επιτροπή συμβουλεύει όλους τους εξεταζόμενους να ασχολούνται με τις γραπτές εξετάσεις από νωρίς. Οι κυριότεροι λόγοι είναι οι παρακάτω:
α) θα μπορέσουν να διατυπώσουν ορθότερες και πιο ολοκληρωμένες απαντήσεις
β) θα έχουν τον χρόνο να ζητήσουν από την Διοργανώτρια Αρχή διευκρινήσεις και να επιλύσουν εγκαίρως πιθανές απορίες σχετικά με το περιεχόμενο των ερωτήσεων και τον τρόπο κατάθεσης των απαντήσεων
γ) θα αποβάλουν το πρόσθετο άγχος της γραπτής εξέτασης από την ημέρα της πρακτικής εξέτασης (embu).

Η Τεχνική Επιτροπή προκειμένου να προάγει την ορθότητα και την ομοιομορφία των γραπτών εξετάσεων, σε περίπτωση που ζητηθούν, συνέταξε το παρακάτω κείμενο.


Η ΛΟΓΙΚΗ ΤΗΣ ΓΡΑΠΤΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ:
Η γραπτή εξέταση, όταν απαιτείται, αποτελεί σημαντικό μέρος της εξέτασης και έχει την ίδια σπουδαιότητα και βαρύτητα με το πρακτικό μέρος της δοκιμασίας.
Σκοπός της γραπτής εξέτασης είναι να βάλει κάθε εξεταζόμενο στη διαδικασία να προβληματιστεί πάνω σε θεωρητικά ερωτήματα (με ερωτήσεις του τύπου: «Ποιός είναι ο λόγος που ασχολείστε με το Iaido»), καθώς και σε πρακτικά ερωτήματα (με ερωτήσεις του τύπου: «Περιγράψτε το nukitsuke στο kata ...»).

Οι εξεταστές θέλουν μέσα από τις απαντήσεις να διαπιστώσουν ότι κάθε εξεταζόμενος:
α) προβληματίστηκε και αφιέρωσε ικανό χρόνο για να απαντήσει στα ερωτήματα των εξετάσεων,
β) ανέτρεξε για απαντήσεις στο εγχειρίδιο της ZKNR που εξηγεί τα kata του Iaido και
γ) κατέληξε σε λογικές και γενικά αποδεκτές απαντήσεις.
Από το σύνολο των απαντήσεων οι εξεταστές μπορούν να διαπιστώσουν και το γενικότερο επίπεδο εκπαίδευσης.

Επισημαίνεται ότι οι γραπτές εξετάσεις δεν έχουν τη μορφή της αιφνιδιαστικής εξέτασης γνώσεων. Οι ερωτήσεις δίνονται αρκετές μέρες πριν την υποβολή των εργασιών. Έτσι υπάρχει αρκετός χρόνος για να μελετηθούν και να προετοιμαστούν οι απαντήσεις. Αξιοποιείστε τον χρόνο που έχετε στη διάθεσή σας. Οι εργασίες ΔΕΝ πρέπει να γράφονται βιαστικά και την τελευταία στιγμή.
Το μήνυμα που πρέπει να περνάει από κάθε γραπτή εξέταση είναι ότι εκτός από την πρακτική εξάσκηση και την ανάπτυξη τεχνικών ικανοτήτων, υπάρχει και η θεωρητική μόρφωση και ο προβληματισμός γύρω από τα θέματα της τέχνης του Iaido. Η ισορροπημένη γνώση επιτυγχάνεται με την παράλληλη ανάπτυξη της τεχνικής και του πνεύματος.


Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΓΡΑΠΤΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ:
Η εικόνα, δηλαδή η παρουσίαση της εργασίας, παίζει ιδιαίτερο ρόλο. Πιστοποιεί ότι αφιερώθηκε ο απαιτούμενος χρόνος και ότι ο εξεταζόμενος βρίσκονταν αφοσιωμένος στη συγγραφή της εργασίας του χωρίς βιασύνη και με συγκέντρωση, ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που κάθε iaidoka πρέπει να εξασκείται στην τέχνη του iaido.
Η εμφάνιση μιας εργασίας είναι αντίστοιχη με την εμφάνιση ενός iaidoka την ώρα της εξέτασης στο Iaido. Όπως κάθε εξεταζόμενος οφείλει να είναι ευπαρουσίαστος και σωστά ενδεδυμένος, έτσι και η εικόνα της εργασίας του θα πρέπει να είναι η κατάλληλη.

Ακολουθούν γενικές οδηγίες:
Διαβάζουμε πολύ προσεκτικά την ανακοίνωση της διοργανώτριας αρχής και ακολουθούμε πιστά τις οδηγίες. Για οποιοδήποτε θέμα που δεν περιγράφεται ρητά στην ανακοίνωση της διοργανώτριας αρχής, ακολουθούμε τους παρακάτω γενικούς κανόνες.

Το γραπτό πρέπει να είναι χειρόγραφο, εκτός αν καθορίζεται διαφορετικά από σχετική ανακοίνωση της διοργανώτριας αρχής. Υπάρχουν Ομοσπονδίες που επιτρέπουν την κατάθεση δακτυλογραφημένων εργασιών ή και μέσω e-mail. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να είναι ευανάγνωστο, χωρίς μουντζούρες, χωρίς διορθωτικά, χωρίς ορθογραφικά λάθη.

Η γλώσσα (Ελληνική ή και άλλη) θα καθορίζεται από την ανακοίνωση των εξετάσεων. Προσοχή πρέπει να δίνεται στην περίπτωση που οι εξετάσεις γίνονται σε χώρα εκτός Ελλάδος. Πιθανόν να μην είναι αποδεκτές απαντήσεις στην Ελληνική γλώσσα.

Η συνολική ανάπτυξη των γραπτών απαντήσεων θα πρέπει να εξαντλείται σε 2 σελίδες. Όχι λιγότερο, ούτε περισσότερο.
Χρησιμοποιείται ΜΟΝΟ η μία πλευρά από κάθε φύλλο.
Είναι προτιμότερο και οι τρεις απαντήσεις να έχουν περίπου την ίδια έκταση.

Στην πρώτη σελίδα θα πρέπει να υπάρχουν τα στοιχεία του εξεταζόμενου (Ονοματεπώνυμο, Σύλλογος στον οποίο είναι μέλος, Χώρα καταγωγής, Βαθμός για τον οποίο εξετάζεται, Ημερομηνία). Ενδεχομένως η διοργανώτρια αρχή να έχει τυπώσει συγκεκριμένο format πρώτης σελίδας. Πρέπει να ακολουθούμε πιστά τις οδηγίες της διοργανώτριας αρχής.
Πριν από κάθε απάντηση πρέπει να αναγράφεται η αντίστοιχη ερώτηση, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά από την διοργανώτρια αρχή.

Οι κόλλες χαρτιού που μπορούν να χρησιμοποιηθούν θα πρέπει να είναι λευκά επιστολόχαρτα Α4 και σε καλή κατάσταση. Κόλλες που είναι τσαλακωμένες, ελαφρώς σκισμένες, χρωματιστές, κομμένες στραβά, ή κομμένες από τετράδιο ή σπιράλ, παρουσιάζουν κακή εικόνα. Μπορεί να είναι ΜΕ ή ΧΩΡΙΣ διαγραμμίσεις. Εφόσον όμως χρησιμοποιηθεί χαρτί χωρίς διαγραμμίσεις, το κείμενο θα πρέπει να είναι γραμμένο σε ίσιες γραμμές (όχι λοξά), οι οποίες να ισαπέχουν μεταξύ τους. Υπάρχουν περιπτώσεις που η διοργανώτρια αρχή παρέχει τις κόλλες και ορίζει με αυτόν τον τρόπο την συνολική έκταση των απαντήσεων.

Πρέπει να υπάρχει αρίθμηση της κάθε σελίδας.
Πρέπει οι 2 σελίδες των απαντήσεων να είναι συνδεδεμένες με συρραπτικό ή με τρόπο όπου δύσκολα θα ξεχωρίζουν.
Είναι προτιμότερο να βάζουμε την εργασία σε ζελατίνα ώστε να μην τσαλακώνεται και να μην κινδυνεύουν να σκιστούν τα φύλλα.

Κάθε εργασία πρέπει να φέρει στο τέλος το όνομα και την υπογραφή του εξεταζόμενου.

Στην περίπτωση που υπάρχει οποιαδήποτε ερώτηση σχετικά με την γραπτή εξέταση (π.χ. επεξηγήσεις στα ερωτήματα ή στον τρόπο και χρόνο κατάθεσης των απαντήσεων), μπορείτε να απευθυνθείτε στη Διοργανώτρια Αρχή των εξετάσεων. Για το λόγο αυτό είναι χρήσιμο να αντιμετωπίζονται τα θέματα των εξετάσεων εγκαίρως και όχι τελευταία στιγμή.


Με τιμή,
Η Τεχνική Επιτροπή.

........................................................................................................................................................................................................

 

Copyright 2009 - eokin.gr
Επικοινωνία | Sitemap